Aviatia civila

EVOLUTIA AVIATIEI CIVILE

logo

 

1906

  • la Paris, Traian Vuia a fost primul care a proiectat şi a pilotat un vehicul zburător mai greu decât aerul, capabil să decoleze prin mijloace proprii, fără a fi catapultat.
  • 1910
    pe câmpul Cotroceni de lângă Bucureşti, Aurel Vlaicu a făcut prima demonstraţie publică zburând cu un avion de proiectare şi fabricaţie proprie.
    În acelaşi an un alt talentat inginer român, Henri Coandă, a proiectat primul avion cu jet reactiv, prin aceasta anticipând cu mai bine de 30 de ani primele aplicaţii comerciale ale motorului cu reacţie.
  • 1920
    a luat fiinţă Compania de Navigaţie Aeriană Franco-Română (CFRNA). Dispunând de avioane POTEZ de producţie franceză, compania oferea servicii de transport aerian de pasageri, mărfuri şi poştă, de la Paris la Bucureşti, via Strasbourg, Praga, Viena şi Budapesta. Prin urmare, CFRNA a fost prima companie aeriană din istoria aviaţiei care a operat zboruri trans-continentale.
  • 1923
    CFRNA a operat primul zbor internaţional de pasageri, pe timp de noapte, între Belgrad şi Bucureşti,
  • 1925
    CFRNA şi-a schimbat numele, aceasta devenind “Compania Internaţională de Navigaţie Aeriană” (CIDNA).
  • 1926
    CIDNA a inaugurat prima rută aeriană internă Bucureşti – Galaţi.
  • 1930
    a luat fiinţă LARES (Liniile Aeriene Române). Şapte ani mai târziu, LARES a fuzionat cu SARTA (Societatea Română de Transporturi Aeriene).
  • 1945
    a luat fiinţă compania TARS (Transporturile Aeriene Româno-Sovietice).
  • 1954
    TARS şi-a încetat activitatea şi a luat fiinţă la 18 septembrie Compania TAROM (Transporturile Aeriene Române).
Link-uri utile
LIVE RADAR TRACKER - Urmareste in timp real harta cu avioanele aflate in zbor. ............................................................................................. Muzeul Aviatiei Romane     Statul Major al Fortelor Aeriene     --------------------- Site-uri filiale ARPIA  
Recomandari pe Facebook
Back to top
Visit Us On Facebook